Bodimo aktivni – komentirajmo Zakon o pacientovih pravicah

Drage kolegice in kolegi,

Ministrstvo za zdravje je dalo 12.12.2016 v javno razpravo novelo Zakona o pacientovih pravicah. Točen naziv zakona je Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o pacientovih pravicah in ga najdete na tej spletni povezavi.

Ne dovolimo, da spremembe sprejmejo brez naše aktivne kritike tistih delov zakona, ki so za nas zdravnike nesprejemljive ali pa bi pomenile resno motnjo v našem delu s pacienti. Ker ravno za to gre – da nam zakon ne bi otežil dela, predvsem pa odnosa do pacientov.

Ne zadovoljimo se le s poročanjem medijev o tej noveli, temveč se tudi sami lotimo branja in predvsem pisanja komentarjev. Pokažimo ministrstvu in ministrici, da nam je mar.

Res da je Zdravniška zbornica že podala svoje mnenje, vendar je to le eno mnenje, čeprav naj bi predstavljalo mnenje celotnega članstva. Dodajmo svojo, osebno kritiko, tudi če je vsebinsko enaka tisti iz ZZS.

Spoštujem paciente in njihove pravice v zdravstvenem sistemu, vendar menim, da je treba zakon uravnotežiti tudi s pacientovimi dolžnostmi. Ena takih je, da pride na pregled ali pravočasno sporoči izostanek. Po obstoječem Pravilniku o najdaljših dopustnih čakalnih dobah za posamezne zdravstvene storitve in o načinu vodenja čakalnih seznamov so obveznosti le na strani izvajalcev. Če pacienta ni, zdravnik v času, ki je bil rezerviran za tega pacienta, ne more opraviti storitve in ne more prikazati svojega dela. Pacient pa se mirno lahko naroči za drugi termin.

A to je le en primer neuravnoteženosti zdravstvene zakonodaje, ki se neposredno odraža na našem delu. Na drugega – določitev časa čakanja pred ordinacijo, me je spomnila kolegica in opozorila:

“Med drugim novela opredeljuje tudi čas čakanja v čakalnici zdravnika , ki je omejen na 30 minut. Verjamem, da se vsi trudimo, da je čakalnica prazna. Vrsta se podaljša zaradi nepredvidenih zapletov pri pacientu in ne zaradi naše malomarnosti , zavlačevanja, ali osebnih razlogov ekipe.

Do sedaj smo bili časovno omejeni predvsem zaradi predvidenega doseganja točk s strani ZZZS. Ali bomo sedaj omejeni še zaradi zakona o pacientovih pravicah?

Zanima me, če ima zveza potrošnikov  opredeljen čas za čakanje v vrsti pred blagajno trgovca, ali imamo opredeljen čas čakanja pred okencem na upravni enoti?

Zakaj razlike? Ali smo zdravstveni timi res največji problem naše družbe?”

Seveda bi nam naša zbornica lahko olajšala delo, odprla razpravo ali forum na spletni strani, naredila branje zakona zanimivo in pokazala, da zakonodaja – predvsem njeno sprejemanje in spreminjanje – ne sme iti mimo nas. Kar bi jaz v vlogi predsednice zbornice gotovo naredila.