Zdravstveni turizem po slovensko

Vsakdo lahko opazi ponudbe različnih zdravstvenih storitev, ki jih izvajalci sami ali od njih najete agencije ponujajo na našem trgu. Videti je, da smo sprejeli dejstvo, da so tudi zdravstvene storitve postale kot vsake druge – stvar ponudbe in povpraševanja. Takorekoč gospodarska dejavnost, v kateri s(m)o pacienti postali uporabniki storitev, ki se znamo odločiti za najboljšo storitev za svoj denar.

Pa se res znamo? Kdo nas je naučil, kako si izberemo najbolj ustreznega psihoterapevta ali zobozdravnika? Komu bomo zaupali, da opravi izbor v našem imenu, če tega sami ne znamo? Ali bo ta, ki nam bo pomagal izbrati izvajalca, za svojo odločitev prevzel kakšno odgovornost, ali le pokasiral provizijo za posredovanje? To so vprašanja, o katerih so mediji presenetljivo skopi, hkrati pa polni različnih “akcij” tudi na področju prodaje zdravstvenih storitev.

Kot kaže, so pri nas predvsem zobozdravniki tisti, ki jih različne oblike zdravstvenega turizma najbolj prizadenejo. Seveda tiste vrste turizma, ki naše oziroma njihove potencialne paciente vodi v tujino, njim pa ostaja manj dela. Motivi, ki paciente vodijo v tujino, so predvsem obljube, da bodo za svoj denar pri tujem izvajalcu dobili več kot pri domačem. Pa so te obljube resnične ali gre za zavajanje?

Podobno se sprašujem glede posebne ponudbe ene od naših zdravstvenih zavarovalnic. Zavarovalni produkt, ki ga je dala na naše tržišče, je težko razumljiv povprečnemu uporabniku, ki zelo verjetno nikoli ne bo zbolel za rakom ustne votline. Bo pa videl, da mu v okviru tega zavarovalnega produkta ponujajo različne ugodnosti in popuste – seveda le pri določenem izbranem izvajalcu. In to v tujini … kamor bo moral potovati na svoje stroške.

Razumljivo je, da zobozdravniki protestirajo, kar smo lahko izvedeli tudi v današnjem prispevku komercialne TV. Zavarovalnica se hvali, da gre za dober produkt, kar “dokazujejo” s tem, da se je zanj v le nekaj dneh odločilo rekordno število ljudi. Kot da bi bila količina v nekaj dneh prodanega produkta dokaz za njegovo kakovost in ne posledica spretnega marketinga.

Žal predstavnica zavarovalnice v tem prispevku ne pove, zakaj se niso odločili za sodelovanje s slovenskimi zobozdravniki. Če bi mediji v naslednjih dneh vzeli pod drobnogled cene tega “izbranega” ponudnika in naredili primerjalne izračune storitev s cenami slovenskih zobozdravnikov ter jih opremili s pojasnili, bi veliko naredili tudi za informiranost potencialnih uporabnikov. Ti potem ne bi več slepo zaupali raznim posrednikom, temveč tudi od njih zahtevali odgovornost.